Skip to main content

Specialist in Arbeidsmarktcommunicatie

Wij helpen graag met het vinden en ontwikkelen van het Employer Brand. Dit doen we samen, vaak via co-creatie traject. Met meer dan 20 jaar ervaring binnen de arbeidsmarkt, helpen we de organisatie met het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk. We blijven leren, verbeteren en door ontwikkelen om het werkgeversmerk vervolgens succesvol in de
praktijk te implementeren.

Werkwijze Employer Brand

Arbeidsmarktcommunicatie / Employer branding in een krappe arbeidsmarkt

Arbeidsmarkt communicatie / Employer branding is belangrijk voor u, zeker in een krappe arbeidsmarkt. Waarom? Omdat het u helpt om gekwalificeerde werknemers aan te trekken en vast te houden en tegelijkertijd uw bedrijfsreputatie / werkgeversmerk verbetert.Bovendien kan een sterke employer branding uw organisatie helpen om zich te onderscheiden van concurrenten en een aantrekkelijke werkgever te worden voor de beste kandidaten. Dit kan cruciaal zijn in een krappe arbeidsmarkt waar de concurrentie om talent hoog is.

Welke voordelen zijn er dan;

 

Als er weinig beschikbare werknemers zijn, moet u zich onderscheiden van andere werkgevers om de aandacht van gekwalificeerde kandidaten te trekken. Een sterk werkgeversmerk uw bedrijf onderscheiden van uw concurrenten op de arbeidsmarkt. In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijk om op te vallen en kandidaten te laten zien waarom uw organisatie de beste plek is om te werken.

Door investering in employer branding wordt u als werkgever aantrekkelijker voor potentiële werknemers, wat de kans op aanwerven vergroot. Arbeidsmarktcommunicatie/employer branding een essentieel onderdeel van het wervingsproces. Het geeft potentiële kandidaten een idee van wat uw organisatie te bieden heeft en waarom ze bij uw bedrijf willen werken. Als u geen duidelijke en aantrekkelijke boodschap naar potentiële werknemers communiceert, mist u mogelijk de kans om de juiste kandidaten aan te trekken.

Het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk helpen bij het behoud van uw huidige werknemers. Als uw medewerkers trots zijn op het bedrijf waarvoor ze werken en zich betrokken voelen bij de organisatie, is de kans groter dat ze blijven. Dit kan helpen bij het verminderen van de kosten en het ongemak van een hoog personeelsverloop.

Een sterk werkgeversmerk uw bedrijf onderscheiden van uw concurrenten op de arbeidsmarkt. In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijk om op te vallen en kandidaten te laten zien waarom uw organisatie de beste plek is om te werken. Arbeidsmarktcommunicatie/employer branding helpen bij het aantrekken van passieve kandidaten. Dit zijn potentiële kandidaten die momenteel niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel open staan voor nieuwe carrièrekansen als deze zich voordoen. Door uw bedrijf op de juiste manier te positioneren en te communiceren, kunt u deze passieve kandidaten aantrekken en zo uw talentenpool vergroten.

In het kort, arbeidsmarktcommunicatie/employer branding is essentieel in een krappe arbeidsmarkt. Het kan u helpen bij het aantrekken en behouden van gekwalificeerde werknemers, het vergroten van uw talentenpool en het onderscheiden van uw bedrijf van de concurrentie. Door te investeren in uw werkgeversmerk kunt u een aantrekkelijke werkgever worden en de juiste kandidaten aantrekken die uw organisatie verder kunnen helpen!

THIS IS HOW WE DO IT – Whitepaper

Wenst u een diepgaand inzicht te verkrijgen in onze methodologie voor het ontwikkelen van uw werkgeversmerk? Wij nodigen u uit om onze whitepaper te downloaden, waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe wij te werk gaan.

In deze whitepaper delen we onze beproefde benaderingen, strategieën en best practices voor het cultiveren en versterken van uw werkgeversimago. Ontdek hoe wij, met een grondige analyse en strategische planning, uw unieke merkidentiteit onthullen en deze vervolgens effectief communiceren naar potentiële kandidaten.

Whitepaper Employer Branding

Meer weten over onze werkwijze?