Skip to main content

1. Verken de markt

De markt zit vol met potentiële klanten die wachten om jou te ontdekken. Zorg ervoor dat je vindbaar bent. Platforms zoals LinkedIn en Fiverr zijn uitstekkende plekken om je diensten als zzp’er te adverteren en een wereldwijd klantenbestand te bereiken.

2. Wees je eigen verkoper

Als zzp’er ben je zelf verantwoordelijk voor verkoop en acquisitie. Het is belangrijk om je verkoopvaardigheden te ontwikkelen, aangezien dit een vak apart is.

3. Netwerken is key als zz'per

Netwerken omvat veel meer dan alleen maar het bijwonen van evenementen. Gebruik social media, zoals LinkedIn, en zorg dat je altijd klaar staat met een sterk verhaal over je diensten. Ongedwongen gesprekken kunnen leiden tot waardevolle zakelijke relaties.

4. Personal Branding: Jij bent het merk

In het tijdperk van social media is personal branding belangrijker dan ooit. Hoe je jezelf presenteert, bijvoorbeeld op LinkedIn of je eigen website, is cruciaal. Wees kritisch over hoe je jezelf profileert en benadruk je sterke punten.

5. Maak je belofte waar

Betrouwbaarheid is essentieel. Lever je werk op tijd en kom afspraken na. Een tevreden klant kan leiden tot herhaalopdrachten en waardevolle mond-tot-mondreclame.

6. Selectief zijn

Hoewel nieuwe klanten altijd welkom zijn, is het als zzp’er belangrijk om selectief te zijn. Vermijd burn-out en kies voor klanten die minder veeleisend zijn. Langdurige relaties met klanten waarmee je een klik hebt, zijn zowel lucratief als bevredigend.

Dus, als zzp’er..

Kan een verkenning van de markt helpen om potentiële klanten te bereiken. Je bent zelf verantwoordelijk voor verkoop en ook het netwerken is een essentieel om zakelijke relaties op te bouwen. Een sterke personal branding is belangrijker dan ooit. Zorg ervoor dat je afspraken nakomt en wees selectief in het kiezen van klanten. Neem niet elke klant zomaar aan, maar denk aan jezelf. Alleen dan kan je als zzp’er goed te werk gaan.

Interesse in de diensten van YIT.Finance? Bekijk de LinkedIn pagina!